A vízilabda hatása a gyermekekre

A sportolást nem lehet elég korán elkezdeni, így érdemes már az óvodás korú gyermekeket is a sport szeretetére nevelni. Magánóvodánkban nagy hangsúlyt fektetünk az egészséges életmódra nevelésre, a sportolás fontosságára, így már egészen kicsi korban megtanítjuk úszni, majd vízilabdázni a gyerekeket. A kicsiknek fontos megtapasztalniuk a csapatszellem élményét, azt, hogy együttesen bármit véghez tudnak vinni a játék során. Így megtanulnak együttműködni társaikkal, melynek később sok előnyét élvezhetik.

A vízilabdázás erősíti testüket, javítja tartásukat és koordinációs képességeiket, emellett pedig olyan biztosan megtanulnak úszni, hogy bármikor magabiztosan mennek majd a víz közelébe.

A magánóvoda pénteki vízilabda edzéséről részletesen

Szedlmayer Ildikó, a KSI SE – Központi Sportiskola vízilabda szakosztály edzője meséli el, hogy hogyan épül fel egy edzés a nagycsoporttal.

Az edzések felépítése változó. Maximálisan igazodom a gyerekek aktuális állapotához: figyelmesek, szétszórtak, tele vannak energiával vagy éppen a fáradtságtól és a nagy örömtől, hogy aznap nem a megszokott úszóedzés vár rájuk feldobottak. Ehhez képest végzünk több szabadságot biztosító játékot vagy szorosabb, kötöttebb feladatokat.

Általában hagyományos úszó feladatokkal melegítünk be. Az úszás után az elmaradhatatlan fogócska következik. Imádják. Hasznos gyakorlat, mert: nehezített körülmények között kell a vízen fennmaradni, látni kell, mi történik, ki kell kerülni a társakat, menekülni kell a fogó elől, ki lehet mászni, de három számolás után vissza kell ugrani, behatárolt területen belül kell maradni, sok-sok irányváltoztatással kell mozogni és még az edzőre is figyelni kell közben.

A bemelegítést követik a speciálisabb vízilabdás úszótechnikai gyakorlatok. Ezt Követik az egyéni labdás gyakorlatok, labdavezetések. Nagyon fontos elem a dobó mozgás elsajátítása. A partról, helyes kiinduló helyzetből tanuljuk a labdát minél messzebbre eldobni. Oda mutatunk, ahova a labdát dobni szeretnénk, bal váll, bal láb elöl, a labda magasan fent hátul, nyújtott karral tartva. Következnek a páros labdás gyakorlatok. Egymás mellett úszva, passzolgatás egy hosszon keresztül, mindig a társ elé passzolva a labdát. Figyelni kell az úszásra, a társra, a labdára. Ha addigra nem vacognak még nagyon, ugrunk a deszkáról és labdavezetéssel a falig úszva, célba dobunk a lelátó korlátjának rácsai közé. Aki háromszor betalált, mehet a kismedencébe. Rövid szabad játék után jöhetnek az ügyességi feladatok egy kézzel, két kézzel, dobás, elkapás, lábbal labdakezelés. Végül, de nem utolsó sorban a MECCS. Az edzés végén levezetünk, visszadobja mindenki a labdáját a hálóba, addig dob, amíg bele nem talál, aztán kezdődik az edző puhítása: ugye én kapok matricát? És én? És én? Értékeljük az edzést majd irány az ovi.

Versenyhelyzet, test-test elleni küzdelem, kell hozzá térlátás, figyelem, gyorsaság, technika… Meglepő, milyen jól csinálják ezt a sokszorosan összetett gyakorlatot a kicsik. Persze itt is van nyafogás, kivel leszek párban, kivel nem, megfogott, elvette, és akkor is… Szóval kicsit csapatépítő és személyiségfejlesztő edzés is a mi vízilabdaedzésünk.

Úszó Pingvin Magánóvoda - Vízilabda

Úszó Pingvin Magánóvoda – Vízilabda

Az alábbiakat olvasta már?