Úszó Pingvin Magánóvoda

Margitsziget, alaptíva 1991
06-30 940-87-2706 1 450-42-25 Kaczander Ágnes

Középső csoport (4-5 évesek)

Csoportunkban a foglalkozások kötött és kötetlen formában szerepelnek.

Kötetlen:

  • játékba integrált fejlesztés
  • mese-vers
  • rajzolás, festés, kézimunka
  • külső világ megismerése

Kötött:

  • ének-zene
  • mindennapi testedzés
  • úszás
  • zenés torna
  • jég- és görkorcsolya
  • tenisz
  • fejlesztő torna
  • ismerkedés a vízilabdával

A kiscsoportban már megismert tevékenységek, foglalkozások újabbakkal bővülnek a középső csoportban / pl. matematika, jég- és görkorcsolya, egyéb sporttevékenységek/. A foglalkozások időtartama – az előző korcsoporthoz képest – 5-10 perccel hosszabbodik.

Testápolás, öltözködés, táplálkozás szokásrendszere

Lehetőség szerint önállóan, illetve kis segítséggel végezzék a maguk körül adódó tisztálkodási, öltözködési, önkiszolgálási teendőket. Folyamatosan elsajátítják a naposi és mosdófelelősi feladatokat. Kezdetben a tevékenységek bemutatásával, szóbeli magyarázattal kísérve, majd ösztönözve az önállóságra.

Mozgás

A 4-5 évesek kiemelt feladata a testséma fejlesztése: a test részeinek megismerése, mozgatása, megérintése, behatárolása és megnevezése. A nagy mozgások bővülnek a pontosabb szem-, kéz-, lábkoordinációt igénylő mozgásokkal, gyakorlatokkal. Az bal- és jobboldaliság kettéválik, hangsúlyt kap az egyensúlyérzék-fejlesztés.

Játék

  1. Szerepjáték: a gyerekek a magukra vállalt szerepeken keresztül ábrázolják a valóság számukra lényeges mozzanatait. Kialakul a kisebb-nagyobb csoportban való együtt-játszás igénye.
  2. Építő, konstruáló játék: gyakran szerepjátékhoz kapcsolódik – az élethelyzetek reprodukálása közben építenek, szerkesztenek.
  3. Szabály-játékok: egyszerű társasjátékok, logikai játékok, dominó, puzzle, kártyák. Fontos, hogy a gyerekek a megfelelő szabály szerint játsszák a játékokat.
  4. Gyakorló játék: általában a konstrukciós és a szerepjáték elemeként jelenik meg, alárendelve az adott játékban megjelölt feladatoknak.

Mese-vers

  1. Egyszerűbb, de több versszakos mondókák
  2. Állatokról szóló népmesék, egyszerűbb szerkezetű műmesék
  3. Rövidebb, ismétlésekkel, refrénekkel tagolt versek
  4. A versek témáit illetően az évszakváltás, a gyermekek-felnőttek világa jelenik meg.

A mesék éltre keltésében, a középsősök szerepalkotó hajlamának nagyon jól megfelel a dramatizáló játék, amely az egyes szereplők kiválasztását, a felöltözést és a szerepnek megfelelő viselkedést jelenti.

Ének-zene

A középső csoportban – a már kialakult jó éneklési kedvre alapozva – a hangsúly az éneklési készség, a hallásfejlesztés felé kissé eltolódik. A dalok hangterjedelme bővül, a fejlesztés iránya a tiszta éneklés felé mutat.

Rajzolás-mintázás

Az ábrázolás során tovább fejlődik esztétikai érzéke, szem-kéz koordinációja. Fejlődik látása és ezzel együtt térbeni tájékozódó képessége. Fontos a helyes ceruzafogás erősítése, a technikák kigyakorlásának változatos módon kiemelt szerep jut. Az egyéni képalakítás fejlesztési iránya a forma, a nagyság és a háttér alakítása.

Középső csoportos foglalkozások a magánóvodában
Középső csoportos foglalkozások a magánóvodában